Camera lui Mathieu Amalric le urmăreşte cu fidelitate voyeuristă - din cabinele de machiaj în holuri impersonale de hotel, de la after-party-urile cu multă şampanie la puseurile melancolice ale unor artiste pe care vârsta le obligă să se gândească tot mai intens la viaţa de dincolo de scenă.
Fără economie de detalii, filmul e o colecţie picarescă de aventuri şi fragmente de show burlesc, o privire în spatele unor numere scenice de un umor picant. Iar în mijlocul tuturor - strunind filmul din spatele şi din faţa camerei -, Amalric poartă distrat firul poveştii, cu nesiguranţa carismatică a unui pitic afemeiat pierdut printr-o menajerie paradisiacă de femei cu trupuri opulente.
4 comments:
Am vazut filmul pe ecran mare intr-un festival organizat de mungiu la bucuresti si a fost o revelatie sa descopar talentul de regizor al lui amarlic, pe care il stiam doar ca actor. mi-ar placea tare mult sa castige si premiul Cesar. n-am vazut inca decat patru din cele sapte filme care concureaza in acest an, insa Tournee este alegerea mea.
felul ”gratios” in care reuseste sa evite grotescul si pateticul, aratand doar atat cat trebuie si ce trebuie si mentinand o privire deopotriva autoironica si calda este un remarcabil exercitiu de scenaristica si regie. pe langa rolul f bun pe care il face amalic insusi, care nu mai e insa o surpriza.
Amalric scrie si regizeaza pe un subiect destul de riscant, si sunt de acord cu tine ca se descurca de minune. Tournee a fost o surpriza foarte placuta si cred are sanse reale la Cesar.
nimic nu se va mai compara dupa mine cu ALL THAT JAZZ, nici chicago, nici astea doua nici moulin rouge ...
Corect, Iuli! Desi am senzatia ca filmul lui Amalric se invarte intr-o sfera putin diferita. Mai degraba spre marginile acestei lumi, urmarind o trupa nu tocmai ratata, dar nici departe de asta, care joaca pe scene mici, in orasele de provincie. Plus ca parca lipseste glit&glamour-ul filmelor americane...
Post a Comment