Zilele astea mi-au cazut ochii peste una dintre reclamele cu care Macedonia e promovata la posturile internationale de televiziune, si care arata cam asa:
Si evident ca nu m-am putut abtine de la a face o comparatie cu proaspat regandita imagine a Romaniei (intr-o engleza cam ciudata si aproximativa) ca "land of choice":
Desi e drept ca miza celor doua e diferita - prima marsheaza pe investitii, iar a doua, pe turism -, cred ca se vede cu ochiul liber cat de mult difera gradul de profesionalism al realizatorilor. In primul caz primeaza datele factuale, ce vorbesc de la sine pentru cine trebuie, pe cand in al doilea se merge exclusiv si cam fara succes pe "vrajeala" ochiului. Spun cam fara succes pentru ca imaginile si modul lor clisheizat de prezentare denota prea putina creativitate si capacitate de a se distinge in marea de alte mesaje de promovare. Daca din prima reclama ramai cu un bagaj concret de informatie (hm, 0% taxa pe venit, not bad at all), a o privi pe a doua e ca si cum te-ai uita la un banal album foto in timp ce asculti o melodie ieftina si suparatoare prin repetitie, care cred ca si la Eurovision abia s-ar clasa pe ultimul loc.
Mi se pare doar mie sau defunctul slogan "Romania - simply surprising" si reclama pe care o insotea erau cu mult mult mai bune?
4 comments:
OMG! Cred ca ai facut o confuzie crunta. Materialul video pe care il supui spre comparatie, asa zis "spot TV" turistic pro-Romania este un banal videoclip postat pe YouTube de catre un amator... videoclip pe care il poate face oricine! Inca o data, subliniez ca ai facut o confuzie. Spotul TV nu a fost inca lansat, daca nu ma insel producedura de achizitie publica pentru o frima de branding pentru Ministerul Tursimului este inca in desfasurare... prin urmare nu se poate pune problema nici macar a post-produsctiei spotului. PS: nu sunt vreun agent al ministerului, doar ca am observat eroarea! :)
cheers!
Serios? Fiindca eu am gasit acest clip atasat unei stiri de pe hotnews.ro si am dedus ca imnul si clipul au fost lansate impreuna. Dar adevarul e ca nu m-am documentat mai serios, deci mersi ca mi-ai zis.
serios :) daca ai gasit asta pe un ziar online e cu atat mai grav. la tine este scuzabil, la ei... asta le este meseria: documentarea. spotul tv va fi lansat undeva prin iunie, pe la sfarsitul lunii. atunci vom putea face comparatii.
Post a Comment